Turistické mapy | Fotogalerie | Mobilní služby | Teploty online | Webkamery |
Last minute | Inzerce ubytování | Obchodní nabídka | Inzerce práce | Seznamka na horách |
Vybrat oblast |
Turistika - Rozhledny a vyhlídky |
|||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||
Nově postavená rozhledna zcela ojedinělé konstrukce byla otevřena 4.10.2011 a nachází se v blízkosti česko-polské hranice u Města Albrechtic. Přístup k rozhledně je po modré turistické značce z Města Albrechtic a dále podle značení, cca. 3,5 km od města. Hraniční vrch je vysoký 541 metrů nad mořem, výška rozhledny 25 metrů, počet schodů 149. Vstup je bezplatný, rozhledna je bez obsluhy a je otevřena celoročně. Na rozhlednu je zakázán vstup v nočních hodinách, za snížené viditelnosti (šera a mlhy), za námrazy, přítomnosti sněhu, silného větru, deště nebo bouřky. Pokud návštěvník za těchto nepříznivých podmínek na rozhlednu vstoupí, činí tak zcela na svoji odpovědnost a výrobce ani majitel neručí za jeho zdraví ani bezpečnost.
Zdroj fotografií: Ing. Michal Blaško a Město Albrechtice Historie rozhledny Hraniční vrch: Město Albrechtice se stalo v prosinci roku 2006 majitelem ocelových příhradových věží postavených v roce 1980 za účelem bezdrátového přenosu telefonního signálu mezi Krnovem, Městem Albrechticemi a Osoblahou. Věže se od roku 1999 nevyužívaly a bylo rozhodnuto o jejich demolici. Po několika jednáních přistoupila Telefonica O2 na nabídku našeho města a odprodala věže za symbolickou cenu 1000,- Kč. Vzhledem k jejich umístění na hřebeni vyvýšeniny zvané Hraniční vrch 541 m. n.m., v blízkosti centra města, bylo rozhodnuto upravit je novými prvky ocelových konstrukcí na unikátní objekt rozhledny. S vynaložením minimálních nákladů tak vznikla rozhledna originální koncepce se dvěma vyhlídkovými plošinami na dvou věžích propojených lávkou ve výšce 25 metrů. Možnost takové úpravy byla ověřena statickým posouzením technického stavu a zatížitelnosti ocelových věží, které zpracoval v dubnu 2007 odborný statik Stanislav Danko. Projekt pro stavební řízení byl zpracován v únoru 2009 projektantem Rudolfem Honem.
|
|
||